شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ۲۳:۰۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز بر استفاده مدیریت قضایی استان از تجارب پیشکسوتان عرصه قضاوت و مدیریت تاکید کرد.

به گزارش پیام خبر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در این مراسم ضمن تقدیر از رئیس کل سابق دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز با تقدیم ابلاغ ریاست قوه قضائیه، دکتر ارسلان اشرافی را به عنوان رئیس کل جدید دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز و محمد مهدی انصاری ، حجت الاسلام محمد امین غفاری، حجت الاسلام علی خورشیدی و حمید تقی زاده را نیز به عنوان معاونین جدید رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز معرفی کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز بر استفاده مدیریت قضایی استان از تجارب پیشکسوتان عرصه قضاوت و مدیریت تاکید کرد.

در این مراسم که با حضور مسئولان قضایی و جمعی از مسئولان اجرایی ، کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه، کانون کارشناسان و کارشناسان مرکز و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری شیراز برگزار شد؛ رمز موفقیت مجموعه قضایی استان را پاسداشت جایگاه پیشکسوتان امر قضا و مدیریت قضایی عنوان کرد و افزود: تلاش کرده ایم در تغییرات مدیریتی که امری معمول است دیدگاه های علمی و تجربی به نسل های جدید مدیران انتقال یابد و مدیران جدید ادامه دهنده مسیر تحول و تعالی قوه قضائیه مطابق سند بالادستی ابلاغی باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ضمن تبریک هفته ناجا و تمجید از همکاری دوجانبه و نزدیک فراجای استان در ماموریت های مهم و حساس، امنیت امروز جامعه را مرهون تلاش های نیروهای خدوم انتظامی خواند و تصریح کرد : تعامل کاری دو مجموعه قضایی و انتظامی تثبیت کننده امنیت جامعه است و این امر در راس برنامه های مسئولان قضایی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران مدیریت شش ساله دکتر رشیدی در دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز بیان کرد: علی رغم فراز و نشیب های فراوان سرشار از موفقیت های متعدد بوده است.

وی گفت: از جمله این موارد افزایش تعداد شعب در راستای کاهش اوقات رسیدگی و افزایش کیفیت ارائه خدمات قضایی در محاکم شیراز است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در جمع قضات و کارکنان محاکم عمومی و انقلاب شیراز هر موفقیتی را حاصل تلاشها و کار گروهی قضات و کارکنان خواند و تاکید کرد: تغییرات مدیریتی زمینه ساز ایجاد تحولات در بدنه است و این روند در دادگاه های شیراز با توجه به ظرفیت های علمی مجموعه باید ادامه یابد.

حجت الاسلام موسوی ضمن اشاره به ظرفیت های علمی ، اجرایی و تجارب رئیس کل جدید دادگاه های شیراز گفت: حضور دکتر اشرافی در هر جایگاهی منتج به تحول و تعالی بوده و همین انتظار نیز امروز در دادگاه های شیراز وجود دارد.

وی خواستار تشکیل کمیته های نظارتی مختلف از جمله کمیته نظارت بر کارشناسی ها و همچنین بررسی علل افزایش پرونده های مسن و قدیمی شد و خاطر نشان کرد: اینها مواردی هستند که در آسیب شناسی های انجام شده مورد تقاضای مراجعان بوده و اصلاح آن زمینه تقویت رضایت عمومی را فراهم خواهد کرد.

رئیس شورای برنامه ریزی دادگستری استان فارس همچنین به ساماندهی کامل شعب نامتعارف اشاره کرد و خواستار راه اندازی واحد باز بینی پرونده به قوی ترین شکل ممکن شد.

حجت الاسلام موسوی کار انقلابی و جهادی همکاران در کنار قدرت علمی و تجربی آنان را زمینه ساز تحول و پیشرفت دادگستری ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: با مدیریت جدید و تزریق ایده های نو در 5 ماه باقی مانده از سال شاهد رویداد های تحولی مناسبی در دادگستری شیراز باشیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس بر توسعه رسیدگی های بدون کاغذ، رسیدگی های علنی آنلاین با طرفین پرونده و تقویت بهره برداری از سامانه های ایجاد شده در خصوص استعلامات مالی و سوابق افراد و شهود حرفه ای تاکید کرد.

 

کد خبر 218078

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید